مشکلات احتمالی در خط تولید زغال فشرده

مشکلات احتمالی در خط تولید

مشکلات و ایرادات در تولید زغال فشرده

زغال فشرده یک بریکت سوختی با ارزش حرارتی مناسب است که کاربرد و تقاضای فراوانی دارد . از این رو راه اندازی خط تولید این محصول ، علاوه بر کسب و کاری پر سود ، یک کارآفرینی محسوب می شود . اما مانند هر خط تولید صنعتی ، در تولید زغال فشرده نیز ممکن است مشکلاتی حادث شود که کیفیت محصول نهایی افت کند و یا دستگاه ها با مشکل مواجه شوند . در این مقاله به بررسی مشکلاتی که ممکن است حین تولید و زغال فشرده پیدا کنید می پردازیم .

 

مشکل اول :ترک خوردن بریکت های خام

بریکت خام در اصل همان زغال فشرده است که هنوز به کوره نرفته و پخته نشده باشد . پس از اینکه بریکت ها از دستگاه اکسترودر خارج می شود ، میبایست آن ها را درون کوره قرار داده تا پخته شوند و محصول نهایی به دست آید . اما اگر این بریکت ها از استحکام کافی بر خوردار نباشند ممکن است دچار ترک یا حتی خرد شدگی شوند . در این حالت نمی توانید بریکت ها را برای پختن به کوره بفرستید . دلایل ترک خوردن بریکت ها:

  • رطوبت کم یا زیاد مواد اولیه
  • عدم استفاده از خاک اره در مواد اولیه یا استفاده بسیار کم
  • ایراد در ماردون زغال فشرده
  • وجود مشکل در سیلندر دستگاه
  • و در آخر ، درشت بودن مواد اولیه و آسیاب نشدن آن

پس چنانچه بریکت های شما دچار ترک یا خرد شدگی می شوند ، حتما دلایلی که گفتیم را بررسید کنید .

رفع مشکلات موجود در خط تولید زغال فشرده

مشکل دوم : بریکت ها شل و شکننده هستند

مشکل دیگری که در تولید بریکت ها ممکن است با آن مواجه شوید ، شل بودن بریکت هاست . یعنی بریکت ها استحکام کافی ندارند و به راحتی متلاشی می شوند. دلایلی که ممکن است باعث شل بودن بریکت ها شوند :

  • مواد اولیه نامرغوب یا درشت که به درستی آسیاب نشده اند
  • مواد اولیه کاملا خشک یا بیش از حد رطوبت دارند
  • ماردون یا سیلندر دستگاه به درستی کار نمی کند

نکته : هرگز برای سفت کردن بریکت ها از چسب های شیمیایی استفاده نکنید. استفاده از چسب، خاک MDF یا سایر مواد شیمیایی علاوه بر زیانبار بودن برای انسان باعث می شود کیفیت زغال فشرده به شدت افت کند و حتی در مرحله پخت در کوره تماما بسوزد . حتما دلایلی که گفته شد را بررسی کنید تا مشکل رفع شود .

 

مشکل سوم : پوک شدن و پفکی بودن زغال ها

سومین مشکلی که ممکن است در تولید بریکت با آن مواجه شوید پوک بودن زغال های خارج شده است . در این حالت ذغال ها وزن مناسبی ندارند و ممکن است بسیار سبک باشند. علت این مساله عدم پخت صحیح بریکت هاست . ممکن است بریکت ها در کوره به درستی سرخ نشده یا چیدمان آنها اشتباه باشد که باعث این مشکل می شود . توجه داشته باشید ساختار غلط کوره نیز می تواند باعث پفکی شدن زغال ها شود.

مشکل چهارم : شیشه ای شدن بریکت ها

چنانچه بریکت های شما حالتی صیقلی دارند ، اصطلاحا شیشه زده اند . با وجود این مشکل به خوبی نمی توانید بریکت ها را در کوره بپزید و حتی ممکن است کوره خفه شود . در این حالت زغال تولید شده حتی به خوبی پخته نخواهد شد و کیفیت محصول بسیار پایین خواهد بود . دلیل شیشه کردن بریکت ها خشکی بیش از حد مواد اولیه است .

 

رفع مشکلات خط تولید زغال فشرده

در اینجا چهار مشکل در محصول نهایی که ممکن است تولید کنندگان با آن ها مواجه شوند را بررسی کردیم و در واقع دلیل اغلب آن ها وجود مشکل در مواد اولیه است ولی ممکن است کارکرد نا درست دستگاه های خط تولید نیز باعث این مشکل شود . پس چنانچه دلایل گفته شده را بررسی کردید ولی مشکل حل نشد ، احتمالا تجهیزات شما به درستی کار نمی کنند . در این صورت می توانید با گروه مهر صنعت تماس گرفته تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان به مشکل شما رسیدگی کنند و در صورت لزوم ، با حضور در خط تولید شما ، اقدام به تعمیر و رفع ایراد دستگاه ها خواهند کرد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.